Meta zvažuje zákaz politické reklamy na svých platformách v Evropě

Americká internetová společnost Meta zvažuje zákaz politické reklamy na svých platformách v Evropě. Důvodem jsou obavy, že její platformy, jako jsou sociální sítě Facebook a Instagram, nebudou schopny vyhovět připravované regulaci digitální politické reklamy v Evropské unii. Informoval o tom dnes list Financial Times (FT) s odvoláním na zdroje obeznámené s interními diskuzemi v podniku.

Regulátoři EU připravují nová pravidla, která mají velké internetové podniky přinutit k poskytování více informací o politických uskupeních, která stojí za internetovými reklamními kampaněmi, a o tom, na které uživatele se tyto kampaně zaměřují. Společnost Meta se podle zdrojů obává, že definice politické inzerce bude v rámci těchto pravidel tak široká, že pro ni bude jednodušší odmítat veškeré placené politické kampaně.

Za úvahami společnosti Meta o zákazu politické reklamy na platformách v Evropě podle zdrojů stojí rovněž to, že uživatele takovýto obsah převážně nezajímá a že politická inzerce tvoří jen malou část celkových příjmů podniku. Podle výzkumné skupiny Insider Inteligence činily v letech 2019 až 2020 příjmy Mety z politické inzerce ve Spojených státech necelých 800 milionů dolarů (zhruba 17 miliard Kč), což bylo méně než jedno procento celkových příjmů podniku z inzerce.